5

5

27 Şubat 2012 Pazartesi

MESLEKİ DENETİM ÜCRETİ DÜZENLEMESİ

 1 Mart 2012 tarihinden itibaren

Mesleki denetim ve sicil durum belgesine ilişkin bedeller;
1.      İlk defa mesleki denetime gelen ve 200 m2 ye kadar olan her türlü projenin mesleki denetim bedeli 100 TL,
2.      İlk defa mesleki denetime gelen ve 200 m2 üzerindeki her türlü mimari proje, plan, çevre düzenleme, mimari iç mekân düzenleme vb. gibi çalışmaların her biri için mesleki denetim bedeli 300 TL,
3.      Bir parselde vaziyet planı bütünlüğü içerisinde hazırlanmış olan birbirini tekrar eden tip projeler ya da birden fazla blok olan mimari projelerin, tekrar ya da blok sayısına bakılmaksızın tamamına ait mesleki denetim bedeli 300 TL,
4.      Bir parselde vaziyet planı bütünlüğünde hazırlanmamış, birden fazla blok içeren mimari projelerin farklı zamanlarda mesleki denetime sunulması durumunda farklı zamanlarda sunulan her bir projenin mesleki denetim bedeli 300 TL,
5.      Korunması gerekli kültür ve tabiat varlığı olarak tescilli yapılara ait rölöve, restitüsyon, restorasyon projelerinin aynı anda mesleki denetime sunulması durumunda tamamına ait mesleki denetim bedeli 300 TL,
6.      Korunması gerekli kültür ve tabiat varlığı olarak tescilli yapılara ait rölöve, restitüsyon, restorasyon projelerinin farklı zamanlarda mesleki denetime sunulması durumunda her bir projenin mesleki denetim bedeli 300 TL,
7.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait ilave projelerinin mesleki denetim bedeli 100 TL,
8.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait kapsamlı tadilat projelerinin (%100 Tadilat) mesleki denetim bedeli 300 TL,
9.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait basit tadilat projelerinin (%50 Tadilat ve %25 Tadilat) mesleki denetim bedeli 100 TL,
10.  Telif haklarının korunması amacıyla yapılan telif kaydı mesleki denetim bedeli 50 TL,
11.  Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait kat mülkiyeti, ruhsat yenileme, iş bitirme, belge yenileme vb. gibi nedenlerle nüsha onayı ve/veya sadece güncel belge düzenlenmesi durumunda mesleki denetim bedeli 50 TL,
12.  Mesleki denetim kayırlarında var olan bir projeye ait mevzuattan kaynaklanan veya ruhsat veren idarelerin ya da koruma kurullarının incelemesi sonucunda yapılması gereken zorunlu tadilat projelerinin mesleki denetimi bedelsiz,
13.  Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait zorunluluktan kaynaklanan düzeltmelerin mesleki denetimi bedelsiz,
14.  Mimarlar Odası Üye Sicil Programında (MOP) kaydı bulunmayan ancak, bu programa geçilmeden önce Mimarlar Odasından mesleki denetim görmüş projelerin arşiv kaydına işlenmesi durumunda mesleki denetimi bedelsiz,
15.  Şantiye şefi sicil durum belgesi bedeli 50 TL,
16.  Fenni Mesul (TUS) sicil durum belgesi bedeli 50 TL

 olarak uygulanacaktır. Üyelerimizin bilgisine,

14 Şubat 2012 Salı

İMAR KOMİSYONU BAŞKANI'NIN KONUŞMASI

Isparta Belediyesi İmar Komisyonu Başkanı Tevfik Katırcıoğlu'nun 10.02.2012 tarihli Belediye Meclisinde yapmış olduğu konuşmasının tam metni aşağıdadır:

ISPARTA BELEDİYESİ ŞUBAT MECLİSİ LEJANT KARARLARI

Mimarlar Odası ve Isparta Belediyesi İmar Komisyonu'nun ortak çalışması dahilinde; Şubat oturumunda Isparta Belediye Meclisi'nde kabul edilerek lejanta imar çapı, proje kontrol veruhsat işlemleri ve çatı vizesi işlemleriyle ilgili eklenen hükümlerin sektörel bazda oldukça faydalı bir gelişme olduğunu düşünmekteyiz. Ayrıca İmar Komisyonu Başkanı'nın yapmış olduğu konuşmayla sektörün sorunlarına karşı göstermiş olduğu duyarlı yaklaşım, ilerleyen zamanlarda yapılan olumlu çalışmaların devamının geleceğini göstermiş ve tarafımızdan memnuniyetle karşılanmıştır.

Belediye Meclis kararıyla lejanta eklenen hükümler şu şekildedir:

10.02.2012

Isparta Belediye Meclis İmar Komisyonu tarafından; yapı sektör temsilcilerinin ve vatandaşın ihtiyaç ve sorunları bağlamında güncel veriler araştırılıp değerlendirilmiş, ilgili Kanun ve Yönetmelikler kapsamında; Mimarlar Odası görüşü alınmış ve aşağıda yazıldığı şekilde lejant hükümlerine işlenmesine karar verilmiştir.
1.     ‘İmar Çapı’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından ‘imar çapı’ başvuru dilekçesi ve ekleri teslim edilir. Eksik evrak var ise başvuru kabul edilmez. Yanlış evrak yok ise, en geç 30 gün içerisinde imar çapı verilir. Yanlış görülen evrak tespit edilir ise, başvuru sahibine en geç 15 gün içerisinde, yanlışlar yazılı olarak bildirilir. Yanlışlıklar giderildikten sonra yapılan ikinci başvurudan itibaren en geç 15 gün içerisinde imar çapı başvuru sahibine verilir.
2.     ‘Ön Olur’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından,  ‘ön olur işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri (2 adet mimari proje, tapu belgesi, imar çapı, kadastro çapı, plankote, proje cd’si) teslim edilir. Eksik evrak var ise başvuru kabul edilmez. Proje görevli mimar tarafından detaylı incelendikten sonra, istenenler ve yanlışlıklar, yazılı olarak başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde, evraklar başvuru sahibine teslim edilir. Ön onay işleminin tekrarlanması söz konusu değildir.
3.     ‘Yapı Ruhsatı’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından, ‘yapı ruhsat işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri teslim edilir. Eksik evrak var ise, başvuru kabul edilmez. ‘Ön olur’ işlemi sırasında yazılı olarak belirtilen istekler ve yanlışlıklar düzeltilmiş ise veya proje üzerinde proje müellifi parafıyla basit düzeltme** yapılabilir durumda ise, en geç 30 gün içerisinde ‘Yapı Ruhsatı’ başvuru sahibine verilir.
‘Ön olur’ işlemi sırasında yazılı olarak belirtilen istekler ve yanlışlıklar düzeltilmemiş veya proje üzerinde proje müellifi parafıyla basit düzeltme** yapılamaz durumda ise, en geç 15 gün içerisinde başvuru sahibine yazılı olarak bildirilir. Yanlışlıklar giderildikten sonra yapılan ikinci başvurudan itibaren en geç 15 gün içerisinde ‘Yapı Ruhsatı’ başvuru sahibine verilir.
4.     Çatı Vizesi’ işlemi:
Yapının çatı kurulum aşamasında, Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından, ‘çatı vizesi işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri (yapı ruhsatı, onaylı mimari proje, çelik veya betonarme çatı çözüldüyse onaylı statik proje) teslim edilir. Eksik evrak var ise, başvuru kabul edilmez. Eksiklik veya yanlışlık yok ise, en geç 15 gün içerisinde, belediye teknik görevlisi ve ilgili yapı denetim firması görevlisi tarafından yazılı olarak ‘çatı vizesi-projeye uygundur- olumlu’ verilir. Eksiklik veya yanlışlık var ise, gerekçeleriyle beraber yazılı olarak, ‘çatı vizesi- projeye uygun değildir-olumsuz’ verilir. Eksiklik veya yanlışlık giderilinceye kadar aynı süreç dahilinde işlemler tekrarlanır.
Notlar:
1.   *Evrak kayıt birimi: Isparta Belediyesi resmi evrak kayıt birimiyle bağlantılı olarak çalışan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü bünyesinde bulunan birimdir.
2.   **Basit düzeltme: İmar ve mülkiyet haklarını değiştirmeyecek şekilde, proje üzerinde proje müellifi parafıyla yapılan düzeltmeleri kapsar.
3. İlave inşaat ruhsatı, esaslı tamir ve tadilat ruhsatı işlemleri de yukarıdaki hükümler doğrultusunda yapılır. Ancak bu işlemlerde ‘ön olur’ işlemi aranmaz.
4. Hükümler, onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Yukarıdaki hükümler, onaylandığı tarihten sonra ilk defa yapılan işlem başvurularında geçerlidir. İşlemi devam eden dosyalarda, dosyalar tekrar ele alınmaz. İşlemi devam eden dosyalarda ancak başvuru sahibi talep ederse yukarıdaki hükümler aranır.

1 Şubat 2012 Çarşamba

Sağlık Alanında Kamu ile Özel Şirketler Neden Ortak Oluyor?

Kamu özel ortaklığı yöntemiyle yapılacak kamu hizmeti binalarında, temel hizmet dışındaki tüm hizmetler şirketler tarafından kâr amacı ile işletilecek, yaptıkları yatırım da kira adı altında kendilerine ödenecektir.
Kamu Özel Ortaklığı Nedir?
Kamu özel ortaklığı, devletin bir şirket grubuyla uzun süreli sözleşme ilişkisi kurması temeline dayanır. Bu sözleşmenin konusu, yapılacak bir kamu hizmeti binasının/ tesisinin tasarım ve yapımının özel şirketlerin sağlaması, devletin de 49 yıla kadar çıkabilen sürelerle şirketlere kira ödemesi ve bunun yanı sıra inşaatı yapan şirketlere temel hizmet dışındaki hizmetlerin devredilmesidir.

Türkiye’de ismi konulmadan ilk kez 2005 yılında 3359 Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu Ek/7. Maddesi ile kamu özel ortaklığı kamu hizmeti alanına girmiştir. Yasa maddesindeki düzenlemeye göre, sağlık tesislerinin yapımına Yüksek Planlama Kurulu, yenilenmesine Sağlık Bakanlığı karar verir. İhaleyi alan firmaya bedelsiz Hazine arazisi devredilir. Yapım işleri kira, yenilemeler ise hizmet ve alanların ihaleyi alan firmaya bırakılması karşılığında yapılır. Kira ödemeleri döner sermayeden karşılanır. Sözleşme süresi 49 yıla kadar çıkabilir. Bu kapsamda yapılacak ihaleler Kamu İhale ve Devlet İhale yasasına tabi değildir ve damga vergisi ve harç alınmaz
2006 yılında çıkarılan Sağlık Tesislerinin Kiralama Karşılığı Yaptırılması ile Tesislerdeki Tıbbi Hizmet Alanları Dışındaki Hizmet ve Alanların İşletilmesi Karşılığında Yenilenmesine Dair Yönetmelik ise yasanın yarattığı boşluğun da etkisiyle çok geniş bir düzenleme içermektedir. Yönetmelikte “tıbbi hizmet” tanımı yapılmadığı gibi işletmek üzere yükleniciye bırakılabilecek “tıbbi destek hizmet” tanımı da bulunmamaktadır. Ancak bu yöntemle yapılabilecek sağlık tesislerinin neler olduğu sınır koymamak kaydıyla ayrıntılı olarak sayılmıştır. Yönetmeliğin 4. Maddesinin (i) bendine göre şu tesisler kamu özel ortaklığı yöntemiyle yapılabilir ya da yeniletilebilir:
Entegre sağlık kampüsü, eğitim araştırma hastanesi, devlet hastanesi, özel dal hastanesi, gün hastanesi, sağlık ocağı, klinik otel, rehabilitasyon merkezi, kanser araştırma merkezi, aşı eğitim merkezi, aşı üretim merkezi, aşı araştırma–geliştirme merkezi, ana çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezi, toplum sağlığı merkezi, organ ve doku bankası, bölgesel kan merkezi, kan ürünleri üretim tesisi, ağız ve diş sağlığı merkezi, tüm kara, hava ve deniz teçhizatları dâhil olmak üzere 112 acil servis komuta kontrol merkezi ile destek birimleri dâhil ilgili tesisin her türlü bölümleri ve bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, Bakanlığın yapmak ve yaptırmakla yükümlü olduğu ek binalar dâhil sağlıkla ilgili diğer tüm tesisler.
Bunun dışında morg ve gasilhane hizmetleri dahil pek çok hizmet (personel servisi, otel, otopark, banka şubesi,restoran, kafeterya, konferans ve kültür merkezi, zayıflama ve diyet merkezi, hasta danışmanlığı, bilgi işlem, yemek, temizlik, bakım, onarım gibi) işletilmek üzere yüklenicilere bırakılacaktır. Yönetmelik Sağlık Bakanlığının daha inşaat aşamasında kira ödemesinin önünü açarken kira ödemelerine ilişkin üç aşamalı garanti getirmektedir. Kiralar yapılacak tesisin döner sermaye işletmesinden, bu yeterli olmazsa Döner Sermaye Merkez Saymanlığına aktarılacak paylardan ve son olarak da Sağlık Bakanlığı bütçesinden ödenebilecektir.