5

5

27 Şubat 2012 Pazartesi

MESLEKİ DENETİM ÜCRETİ DÜZENLEMESİ

 1 Mart 2012 tarihinden itibaren

Mesleki denetim ve sicil durum belgesine ilişkin bedeller;
1.      İlk defa mesleki denetime gelen ve 200 m2 ye kadar olan her türlü projenin mesleki denetim bedeli 100 TL,
2.      İlk defa mesleki denetime gelen ve 200 m2 üzerindeki her türlü mimari proje, plan, çevre düzenleme, mimari iç mekân düzenleme vb. gibi çalışmaların her biri için mesleki denetim bedeli 300 TL,
3.      Bir parselde vaziyet planı bütünlüğü içerisinde hazırlanmış olan birbirini tekrar eden tip projeler ya da birden fazla blok olan mimari projelerin, tekrar ya da blok sayısına bakılmaksızın tamamına ait mesleki denetim bedeli 300 TL,
4.      Bir parselde vaziyet planı bütünlüğünde hazırlanmamış, birden fazla blok içeren mimari projelerin farklı zamanlarda mesleki denetime sunulması durumunda farklı zamanlarda sunulan her bir projenin mesleki denetim bedeli 300 TL,
5.      Korunması gerekli kültür ve tabiat varlığı olarak tescilli yapılara ait rölöve, restitüsyon, restorasyon projelerinin aynı anda mesleki denetime sunulması durumunda tamamına ait mesleki denetim bedeli 300 TL,
6.      Korunması gerekli kültür ve tabiat varlığı olarak tescilli yapılara ait rölöve, restitüsyon, restorasyon projelerinin farklı zamanlarda mesleki denetime sunulması durumunda her bir projenin mesleki denetim bedeli 300 TL,
7.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait ilave projelerinin mesleki denetim bedeli 100 TL,
8.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait kapsamlı tadilat projelerinin (%100 Tadilat) mesleki denetim bedeli 300 TL,
9.      Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait basit tadilat projelerinin (%50 Tadilat ve %25 Tadilat) mesleki denetim bedeli 100 TL,
10.  Telif haklarının korunması amacıyla yapılan telif kaydı mesleki denetim bedeli 50 TL,
11.  Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait kat mülkiyeti, ruhsat yenileme, iş bitirme, belge yenileme vb. gibi nedenlerle nüsha onayı ve/veya sadece güncel belge düzenlenmesi durumunda mesleki denetim bedeli 50 TL,
12.  Mesleki denetim kayırlarında var olan bir projeye ait mevzuattan kaynaklanan veya ruhsat veren idarelerin ya da koruma kurullarının incelemesi sonucunda yapılması gereken zorunlu tadilat projelerinin mesleki denetimi bedelsiz,
13.  Mesleki denetim kayıtlarında var olan bir projeye ait zorunluluktan kaynaklanan düzeltmelerin mesleki denetimi bedelsiz,
14.  Mimarlar Odası Üye Sicil Programında (MOP) kaydı bulunmayan ancak, bu programa geçilmeden önce Mimarlar Odasından mesleki denetim görmüş projelerin arşiv kaydına işlenmesi durumunda mesleki denetimi bedelsiz,
15.  Şantiye şefi sicil durum belgesi bedeli 50 TL,
16.  Fenni Mesul (TUS) sicil durum belgesi bedeli 50 TL

 olarak uygulanacaktır. Üyelerimizin bilgisine,