5

5

14 Şubat 2012 Salı

ISPARTA BELEDİYESİ ŞUBAT MECLİSİ LEJANT KARARLARI

Mimarlar Odası ve Isparta Belediyesi İmar Komisyonu'nun ortak çalışması dahilinde; Şubat oturumunda Isparta Belediye Meclisi'nde kabul edilerek lejanta imar çapı, proje kontrol veruhsat işlemleri ve çatı vizesi işlemleriyle ilgili eklenen hükümlerin sektörel bazda oldukça faydalı bir gelişme olduğunu düşünmekteyiz. Ayrıca İmar Komisyonu Başkanı'nın yapmış olduğu konuşmayla sektörün sorunlarına karşı göstermiş olduğu duyarlı yaklaşım, ilerleyen zamanlarda yapılan olumlu çalışmaların devamının geleceğini göstermiş ve tarafımızdan memnuniyetle karşılanmıştır.

Belediye Meclis kararıyla lejanta eklenen hükümler şu şekildedir:

10.02.2012

Isparta Belediye Meclis İmar Komisyonu tarafından; yapı sektör temsilcilerinin ve vatandaşın ihtiyaç ve sorunları bağlamında güncel veriler araştırılıp değerlendirilmiş, ilgili Kanun ve Yönetmelikler kapsamında; Mimarlar Odası görüşü alınmış ve aşağıda yazıldığı şekilde lejant hükümlerine işlenmesine karar verilmiştir.
1.     ‘İmar Çapı’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından ‘imar çapı’ başvuru dilekçesi ve ekleri teslim edilir. Eksik evrak var ise başvuru kabul edilmez. Yanlış evrak yok ise, en geç 30 gün içerisinde imar çapı verilir. Yanlış görülen evrak tespit edilir ise, başvuru sahibine en geç 15 gün içerisinde, yanlışlar yazılı olarak bildirilir. Yanlışlıklar giderildikten sonra yapılan ikinci başvurudan itibaren en geç 15 gün içerisinde imar çapı başvuru sahibine verilir.
2.     ‘Ön Olur’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından,  ‘ön olur işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri (2 adet mimari proje, tapu belgesi, imar çapı, kadastro çapı, plankote, proje cd’si) teslim edilir. Eksik evrak var ise başvuru kabul edilmez. Proje görevli mimar tarafından detaylı incelendikten sonra, istenenler ve yanlışlıklar, yazılı olarak başvuru tarihinden itibaren en geç 15 gün içerisinde, evraklar başvuru sahibine teslim edilir. Ön onay işleminin tekrarlanması söz konusu değildir.
3.     ‘Yapı Ruhsatı’ İşlemi:
Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından, ‘yapı ruhsat işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri teslim edilir. Eksik evrak var ise, başvuru kabul edilmez. ‘Ön olur’ işlemi sırasında yazılı olarak belirtilen istekler ve yanlışlıklar düzeltilmiş ise veya proje üzerinde proje müellifi parafıyla basit düzeltme** yapılabilir durumda ise, en geç 30 gün içerisinde ‘Yapı Ruhsatı’ başvuru sahibine verilir.
‘Ön olur’ işlemi sırasında yazılı olarak belirtilen istekler ve yanlışlıklar düzeltilmemiş veya proje üzerinde proje müellifi parafıyla basit düzeltme** yapılamaz durumda ise, en geç 15 gün içerisinde başvuru sahibine yazılı olarak bildirilir. Yanlışlıklar giderildikten sonra yapılan ikinci başvurudan itibaren en geç 15 gün içerisinde ‘Yapı Ruhsatı’ başvuru sahibine verilir.
4.     Çatı Vizesi’ işlemi:
Yapının çatı kurulum aşamasında, Evrak kayıt birimi*ne, arsa sahibi veya kanuni vekili tarafından, ‘çatı vizesi işlemi’ başvuru dilekçesi ve ekleri (yapı ruhsatı, onaylı mimari proje, çelik veya betonarme çatı çözüldüyse onaylı statik proje) teslim edilir. Eksik evrak var ise, başvuru kabul edilmez. Eksiklik veya yanlışlık yok ise, en geç 15 gün içerisinde, belediye teknik görevlisi ve ilgili yapı denetim firması görevlisi tarafından yazılı olarak ‘çatı vizesi-projeye uygundur- olumlu’ verilir. Eksiklik veya yanlışlık var ise, gerekçeleriyle beraber yazılı olarak, ‘çatı vizesi- projeye uygun değildir-olumsuz’ verilir. Eksiklik veya yanlışlık giderilinceye kadar aynı süreç dahilinde işlemler tekrarlanır.
Notlar:
1.   *Evrak kayıt birimi: Isparta Belediyesi resmi evrak kayıt birimiyle bağlantılı olarak çalışan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü bünyesinde bulunan birimdir.
2.   **Basit düzeltme: İmar ve mülkiyet haklarını değiştirmeyecek şekilde, proje üzerinde proje müellifi parafıyla yapılan düzeltmeleri kapsar.
3. İlave inşaat ruhsatı, esaslı tamir ve tadilat ruhsatı işlemleri de yukarıdaki hükümler doğrultusunda yapılır. Ancak bu işlemlerde ‘ön olur’ işlemi aranmaz.
4. Hükümler, onaylandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Yukarıdaki hükümler, onaylandığı tarihten sonra ilk defa yapılan işlem başvurularında geçerlidir. İşlemi devam eden dosyalarda, dosyalar tekrar ele alınmaz. İşlemi devam eden dosyalarda ancak başvuru sahibi talep ederse yukarıdaki hükümler aranır.